“A bici nin contamina nin gasta gasolina”


Foto 2. Segunda opciónConversamos con Pablo Veiga López, voceiro da asociación Masa Crítica, colectivo que leva oito anos fomentando o uso da bicicleta na cidade de Lugo e demandando un aumento da seguridade no tráfico ciclista urbano que humanice as nosas cidades.

Que é a Masa Crítica?

É unha “conciencia organizada” de ciclousarios que se reúnen unha vez ao mes para dar un paseo grupal en bicicleta. É un fenómeno que naceu hai máis de vinte anos e que se celebra en multitude de cidades do mundo. No caso de Lugo, ten lugar o último xoves de mes.

Como naceu en Lugo?

Foi en xaneiro de 2008. A raíz dunha marcha, en bici e a pé, organizada por unha asociación ecoloxista, algúns participantes explicaron en que consistía o movemento Masa Crítica, que tiña lugar noutras cidades galegas e doutras autonomías. E así se iniciou. Na primeira edición acudiron medio cento de persoas en cadansúa bicicleta.

Cales son os fins da Masa Crítica?Foto 3 (1)

O obxectivo principal é divulgar e promover o uso da bicicleta como medio de transporte, facendo fincapé no seu carácter barato, ecolóxico e eficaz.

En segundo termo, pretendemos crear nas nosas respectivas cidades condicións necesarias para o uso seguro da bicicleta. Tamén apostamos por actuacións que potencien os medios públicos de transporte.

Cinguíndonos a Lugo, anhelamos que a nosa cidade se una á rede de cidades pola bicicleta.

Que actividades se desenvolveron ata a actualidade?

Todos os últimos xoves de cada mes, ás 20:15 horas, a Masa Crítica lucense, sae desde a Praza Maior e realiza un percorrido amable e lúdico duns seis quilómetros por distintas rúas e avenidas. Adoitamos finalizar coa correspondente caña ou viño crítico, onde ten lugar un foro de debate.

Nestes oito anos, a Masa Crítica de Lugo organizou a Masa Crítica galega –unha xornada enteira con diversas actividades- e participou nas masas a nivel mundial celebradas en Madrid, Bilbao e Valladolid.

Que proxectos ten a Masa Crítica lucense de cara ao futuro?

O primeiro, seguir existindo. É motivo de satisfacción que esta “coincidencia organizada” tivese lugar na nosa cidade nos últimos cen meses, incluso o día de Nadal ou en fin de ano.

En segundo termo, atraer a novos ciclousuarios/as a este movemento, ademais de demandar unha mesa de mobilidade na que  esteamos presentes, así como outros colectivos.

Que logros estimas ti que conseguistes nestes oito anos?Foto 1 (1)

Relacionado co sinalado anteriormente, que cada último xoves de mes se celebre este evento polas rúas da cidade ten como resultado que se nos teña en conta á hora de falar de mobilidade e que cada vez sexamos un movemento máis coñecido, aínda que queda moito camiño por pedalear.

Cantas persoas participan na Masa Crítica lucense e cal é o perfil?

Ten habido xoves de trinta ou máis participantes. Outras veces, fomos tres ou catro. O normal é que ande polos vinte ciclousuarios. En canto ao perfil, do máis variado en canto ás idades, sexos ou profesión. Únenos a todos a devoción pola bicicleta.

Que medidas cres que cómpre adoptar para favorecer o uso da bici? Existe un debate moi aberto onde non caben nin posturas únicas nin dogmáticas. Constituír unha mesa de mobilidade onde estean presentes diversos actores, como asociacións de veciños e comerciantes, que se escoite a voz das persoas con distintas discapacidades, técnicos/as e responsables políticos, parécenos de vital importancia.

Medidas que  propoñemos irían encamiñadas a reducir a velocidade máxima, crear uns aparcadoiros para bicicletas seguros e restituír o proxecto de bicis de aluguer na cidade, unha iniciativa que sería de utilidade non só para os propios lucenses, senón tamén para os turistas.

Entendes que a bicicleta debe integrarse no tráfico rodado…

Sen dúbida. A bici é un elemento máis do tráfico, pero moi vulnerable que precisa a comprensión de condutores de vehículos a motor. No entanto, tamén sería interesante deseñar unha rede de carrís bicis que conectasen distintas zonas da cidade.

Que lles dirías a aqueles que sinalan a Lugo como unha localidade non apta para manexarse en bici pola climatoloxía adversa ou as excesivas pendentes?

As condicións climáticas de aquí non son máis hostís que no centro e norte de Europa; un paseo por cidades holandesas, alemás, belgas ou dinamarquesas vencen ese argumento. En canto á orografía, Lugo atópase nun outeiro, onde reside a maioría da poboación, cun desnivel dunha punta a outra de apenas cincuenta metros.

Os ciclousuarios identificádesvos con aqueles afeccionados e practicantes do ciclismo de ruta?

Por suposto. Somos a voz daqueles que andan en bicicleta, sexa por núcleos urbanos ou en vías interurbanas e temos problemas similares, sobre todo no concernente á seguridade.

Razóns para utilizar a bicicleta na cidade

Os membros da Masa Crítica adoitamos facer roteiros urbanos, moitas veces de noite, aproveitando que hai menos tráfico. Sinceramente, ir en bicicleta dá unha perspectiva diferente e permite coñecer recunchos singulares que temos na cidade. Tamén dá unha sensación de liberdade e relax.

En traxectos inferiores a dez quilómetros, a bicicleta é un medio de transporte rápido e eficaz, supoñendo un aforro en combustible e sendo respectuoso co medio ambiente.

Como animarías á xente a converterse en ciclousuaria?

Utilizamos varios lemas que retratan o auténtico espírito da Masa Crítica:

Eu pedaleo e non me cabreo. Con respecto e con coidado, a bici a calquera lado. Nin contamina, nin gasta gasolina. Andar en bicicleta, mellora a silueta.

A Masa Crítica quere convidar os lugueses e luguesas a sumárense a esta coincidencia organizada, ven celebralo unha vez ao mes.

Sobran os motivos

 

Valentín Arias

Advertisements
Estas entrada foi publicada en Entrevista ou páxinas centrais coas etiquetas , , , , . Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s